قیمت کانکس یکی از مهمترین معیارهایی است که هنگام خرید یا سفارش ساخت کانکس توسط مشتریان در نظر گرفته می شود. منظور از قیمت کانکس، برآورد مجموع هزینه‌های طراحی، ساخت و تجهیز کانکس، همچنین هزینه های حمل و نقل و نصب آن در محل مورد نظر یا مقصد می باشد. سرویس بهداشتی از جمله سازه‌هایی هستند که برای هر مکانی که افراد در آن حضور دارند، همواره یک نیاز اساسی است و از این رو نصب چنین سازه هایی در اماکن و فضاهای مختلف یک امر ضروری می باشد.

همانطور که می دانید امروزه با توجه به پیشرفت در عرصه‌های علم و فناوری، استفاده از سرویس های بهداشتی پیش ساخته که طراحی و ساخت آن در قالب کانکس های سرویس بهداشتی انجام می‌پذیرد، بسیار توصیه می‌شود. کانکس های سرویس بهداشتی یا به طور عمومی کانکس های بهداشتی، کاربری های گوناگونی را پوشش می دهند که از آن جمله می توان به کاربری دستشویی و توالت، حمام، دوش و … (یا ترکیبی از آنها) اشاره داشت.

انواع کانکس های سرویس بهداشتی با توجه به مشخصات و ویژگی های آنها و همچنین برخورداری از امکانات و تجهیزات، به انواع کانکس های سرویس بهداشتی ساده و لوکس تقسیم بندی می شوند. از طرفی جنس کانکس بهداشتی (ورقی، ساندویچ پانل، فایبرگلاس، کامپوزیتی و …)، تعداد چشمه ها (تک-چشمه، دو-چشمه و …)، امکانات داخلی کانکس سرویس بهداشتی ، همچنین برخوردار بودن یا نبودن از راهرو، ثابت یا سیار بودن کانکس و … نیز در دسته بندی و متعاقباً قیمت آنها می توانند مؤثر واقع شوند. در ادامه این مطلب به بررسی انواع معیارهای مؤثر در قیمت کانکس های سرویس بهداشتی پیش ساخته و همچنین نحوه سفارش ساخت و استعلام قیمت آنها خواهیم پرداخت.

اگر به استعلام فوری قیمت کانکس سرویس بهداشتی نیاز دارید می‌توانید با شماره‌های ۰۷۱۳۷۷۴۲۲۰۹ – ۰۹۱۲۰۹۰۴۰۶۰ – ۰۹۱۷۱۰۳۴۸۲۵ تماس حاصل فرمایید.

تعداد چشمه ها و قیمت کانکس سرویس بهداشتی

مشخصاً یکی از مهم ترین عوامل تأثیرگذار در قیمت کانکس سرویس بهداشتی تعداد چشمه های آن است. هر چشمه، معمولاً یک واحد (توالت) سرویس بهداشتی است که حداقل دارای یک عدد توالت نوع ایرانی یا فرنگی می باشد. با این وجود چشمه ها می توانند واحد حمام یا دوش نیز باشند که قیمت متفاوتی نسبت به واحد توالت خواهند داشت.

به طور معمول، اولین سؤالی که واحد فروش یک شرکت سازنده کانکس در هنگام استعلام قیمت از شما می پرسد، تعداد چشمه های کانکس سرویس بهداشتی مورد نظر است. بسیاری از واحدهای تولیدی کانکس قیمت را با توجه به ثابت بودن مشخصات فنی و کیفیت و … تنها بر حسب تعداد چشمه ها به شما خواهند داد. کانکس های سرویس بهداشتی بر حسب تعداد چشمه ها به انواع تک چشمه، دو چشمه، سه چشمه و … (معمولاً تا ۲۴ چشمه) دسته بندی می شوند.  از طرفی قیمت «کانکس سرویس بهداشتی دوچشمه» نسبت به قیمت «دو عدد کانکس سرویس بهداشتی تک چشمه» کمتر بوده و به دلیل اشتراک تجهیزات چشمه ها و کانکس (و همینطور برای تعداد بیشتر چشمه ها) نیز بهینه تر است.

جنس کانکس سرویس بهداشتی و قیمت

جنس کانکس سرویس بهداشتی از دیگر مواردی است که می تواند در تقسیم بندی آنها و متعاقباً در قیمت آنها بسیار مؤثر باشد. همانطور که کانکس ها می توانند از جنس ورقی، ساندویچ پانلی، کامپوزیتی و فایبرگلاس و … ساخته شوند، به همین ترتیب کانکس های سرویس بهداشتی ورقی، ساندویچ پانلی و کامپوزیتی (عموماً فایبرگلاس) نیز طراحی و ساخته می شوند که به ترتیب از قیمت و هزینه بیشتری برخوردارند. با این وجود می توان گفت که به طور کلی کانکس های ساندویچ پانل، به لحاظ اقتصادی و قیمت، نسبت به انواع دیگر بهینه تر می باشند.

کانکس های ورقی گرچه ارزانتر هستند، اما زود فرسوده شده و به ویژه در حالت تماس با آب سریعاً دچار پوسیدگی خواهند شد و در نتیجه هزینه های بازسازی و تعمیرات زیادی را به بار خواهند آورد. در مقابل کانکس کامپوزیتی و فایبرگلاس گرچه متریال ایده آلی برای کانکس های سرویس بهداشتی به حساب می آیند، اما از قیمت و هزینه های بسیار زیادی برخوردار بوده و در نتیجه به لحاظ اقتصادی بهینه نیستند. بنابراین انتخاب ساندویچ پانل برای جنس کانکس سرویس بهداشتی به جز موارد استثناء، بهینه تر خواهد بود.

راهرودار بودن یا نبودن!

همانطور که می دانیم کانکس های سرویس بهداشتی در دو مدل «راهرودار» و «بدون راهرو» طراحی و ساخته می شوند. ویژگی راهرودار بودن یا نبودن بیشتر مربوط به نوع طراحی و ساختار کانکس است و به دلیل عدم تفاوت زیاد در امکانات و تجهیزات، تفاوت زیادی را در قیمت و هزینه‌های کانکس ایجاد نمی کند. با این وجود، به طور معمول کانکس های سرویس بهداشتی راهرودار متراژ بیشتری (و همینطور تجهیزات کفپوش، روشنایی و …) را نسبت به نمونه بدون راهرو اشغال می کنند و بدین لحاظ از قیمت بیشتری برخوردار می‌باشند.

در سرویس بهداشتی راهرودار، درب ورودی مستقیماً به داخل راهرویی باز می شود که در یک طرف آن روشویی ها تعبیه شده اند و در طرف دیگر چشمه های کانکس سرویس بهداشتی قرار گرفته اند؛ در مدل بدون راهرو درب ورودی هر واحد، مستقیماً به داخل واحد سرویس بهداشتی (یا واحد روشویی، دوش و حمام و …) باز شده و بنابراین روشویی ها در داخل واحدها یا چشمه ها قرار گرفته اند. سرویس بهداشتی های بدون راهرو می توانند به صورت تک چشمه، دو یا چند چشمه ساخته شوند، اما مشخصاً سرویس بهداشتی های راهرودار همواره چند چشمه هستند.

قیمت کانکس سرویس بهداشتی سیار و ثابت

قابلیت قرار دادن امکانات چرخ (و گاهاً محور) در زیر کانکس سرویبس بهداشتی و برخورداری از قابلیت جابجایی آسان نیز از جمله تجهیزاتی است که در قیمت آن مؤثر است. علاوه براین، تفاوت بارزی که میان سرویس بهداشتی سیار و ثابت وجود دارد این است که مخزن تخلیه و مخزن آب می بایست برای کانکس سرویس بهداشتی سیار به ترتیب در پایین و بالای آن تعبیه و جایگذاری شود که هزینه‌های مخصوص به خود را دارد.

امکانات و تجهیزات کانکس سرویس بهداشتی

همانطور که می دانیم که کانکس ها به ویژه کانکس های سرویس بهداشتی به لحاظ امکانات و تجهیزات داخلی می تواند بسیار متنوع و متفاوت باشد و بنابراین می توانند از قیمت های گوناگونی نیز برخوردار باشند. از عواملی که در هزینه ها و قیمت نهایی کانکس های سرویس بهداشتی مؤثر می باشند، می توان به انواع دکوراسیون داخلی کانکس، روشویی، شیرآلات، آینه و جای صابون مایع، توالت فرنگی یا ایرانی، برق کشی، روشنایی و تهویه هوا، کف سازی مناسب، درب UPVC و پنجره تهویه، شیر توالت و سیفون و … اشاره کرد که هر کدام به نوبه خود می توانند در قیمت و هزینه تمام شده کانکس سرویس بهداشتی مؤثر باشد.

کیفیت طراحی و ساخت کانکس سرویس بهداشتی

علاوه بر عوامل و معیارهایی که در بخش های پیشین این مطلب بدان‌ها اشاره شد، کیفیت سازه پیش ساخته شامل کیفیت مراحل طراحی، ساخت، حمل و نقل و نصب و … نیز بسیار مهم است. کانکس های سرویس بهداشتی ایران کانتین بسیار با کیفیت و دارای دیواره های بدنه و سقف از جنس ساندویچ پانل و با پوشش کف بتن+سرامیک می باشد. پوشش داخلی PVC روکشدار و ضدضربه سفید-طلایی یا سفید-نقره ای این کانکس ها بسیار زیباست. درب (و احیاناً پنجره) یو پی وی سی، برق کشی ایمن و کاملاً مهندسی، روشنایی خارجی و داخلی SMD، نصب سامانه تهویه هوای کانکس، نصب روشویی، شیرآلات، جای صابون مایع، لوله کشی ایمن و بادوام فاضلاب، نصب سیفون و توالت ایرانی یا فرنگی با کیفیت عالی و باکس نگهدارنده وسایل برای هر واحد و … از دیگر امکانات و ویژگی های کانکس سرویس بهداشتی ایران کانتین می باشد.

سفارش ساخت و استعلام قیمت کانکس سرویس بهداشتی

جهت خرید انواع کانکس های سرویس بهداشتی به صورت آماده یا سفارش ساخت آنها می بایست در ابتدا نسبت به تعیین ویژگی ها و مشخصات کانکس تا حد قابل قبولی اقدام نموده و سپس به استعلام قیمت آن بپردازید. بدیهی است که مشخصات و ویژگی های گوناگون انواع کانکس سرویس بهداشتی، قیمت های متفاوتی را نیز شامل می شود. بدین منظور مشخص کردن تعداد چشمه ها، جنس کانکس، امکانات و تجهیزات داخلی کانکس سرویس بهداشتی، نوع راهرودار یا بدون راهرو، سیار یا ثابت بودن و … مشخصات کلی و عمومی است که می بایست به واحد فروش شرکت سازنده کانکس سرویس بهداشتی جهت استعلام قیمت حدودی، گزارش شود.

استعلام قیمت کانکس سرویس بهداشتی می‌تواند به صورت تماس تلفنی و از طریق تماس با واحد فروش شرکت تولیدکننده کانکس پیش ساخته صورت پذیرد که در این صورت یک نوع استعلام فوری و تقریبی به حساب می‌آید.

اگر به استعلام فوری قیمت کانکس سرویس بهداشتی نیاز دارید می‌توانید با شماره‌های ۰۷۱۳۷۷۴۲۲۰۹ – ۰۹۱۲۰۹۰۴۰۶۰ – ۰۹۱۷۱۰۳۴۸۲۵ تماس حاصل فرمایید.

نحوه دیگر استعلام قیمت کانکس که روش پیشنهادی است، از طریق فرم اینترنتی استعلام قیمت کانکس می باشد که شرکت‌های تولید کننده کانکس، معمولاً از طریق وبسایت خود در اختیار مشتریان و خریداران کانکس قرار می دهند. «ایران کانتین» به عنوان بزرگترین تولیدکننده انواع کانکس‌های سرویس بهداشتی پیش ساخته در جنوب کشور، فرم استعلام قیمت کانکس را از طریق وبسایت خود به مشتریان و خریداران کانکس ارائه داده است. پس از ثبت نهایی اطلاعات و ارسال موفق فرم توسط کاربر، واحد فروش این شرکت، در اسرع وقت با مشتری تماس گرفته و اطلاعات لازم را در اختیار ایشان قرار خواهند داد.

منبع: ایران کانتین